کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

آموزش کامل فشرده سازی فایلها توسط نرم افزار معروف WIN RAR

کم حجم اما پرمحتوا...

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید فایل نسبتا بزرگی را به وسیله فلاپی دیسک به دوستان خود بدهید. اما حجم فایل از ظرفیت دیسکت بیشتر است. در چنین مواقعی احتمالا آرزو می کنید که فایل آنقدر کوچک شود که دردیسکت جا شود یا حداقل چند قسمت شود که هر کدام را در یک دیسکت کپی کنید. اینها از قابلیتهای نرم افزار WinRAR است. ممکن است از قبل با برنامه های دیگری از قبیل WinZip آشنا باشید، اما در 97 درصد مواقع WinRAR بسیار قویتر از هر برنامه ی فشرده سازی دیگر کار می کند. در ضمن ده ها نوع فایل های zip ، cab ، ace و غیره را نیز پشتیبانی می کند.

برای فشرده سازی اطلاعات می توانید بعد از نصب برنامه، روی آن راست کلیک کرده و از زیر منوی WinRAR گزینه Add To Archive را برگزینید. پنجره ای ظاهر می شود که در آن می توانید نام و نوع فایل را انتخاب کنید. در بخش Compression Method گزینه هایی وجود دارد که Best بهترین و کندترین و Fastest ضعیفترین و سریعترین روش برای روش فشرده سازی است. گزینه Store نیز فایل را با بیشترین سرعت ممکن بدون فشرده سازی تنها در غالب یک فایل بایگانی می کند. اگر گزینه Create SFX Archive، در سمت راست علامت خورده باشد، یک فایل اجرایی ساخته می شود که مستقل از برنامه WinRAR بوده و در هر کامپیوتری اجرا می شود. در غیر این صورت برای باز کردن فایلها باید WinRAR نصب باشد.

اگر مایلید در حین فشرده سازی، فایل به اندازه ثابتی تکه تکه شود اندازه مورد نظر خود را بر حسب بایت در قسمت Split To Volumes وارد نمایید. برای یک دیسکت سالم 1440000 مقدار مناسبی است. این امکان تنها برای فایلهای rar قابل انجام است.

همچنین برای رمز گذاری روی فایل خود از لبه Advanced دکمه Set Password را کلیک کنید و رمز مورد نظر خود را وارد نمایید. WinRAR از یک روش رمز گذاری قوی بهره می برد که به راحتی قابل کشف نیست. با کلیک روی OK کار تمام است. برای استفاده مجدد از فایل های فشرده باید آنها را به حالت اول خود باز گرداند. برای این کار بر روی فایل با پسوند rar کلیک راست کرده و از زیر منوی WinRAR گزینه Extract To را برگزینید و پس از انتخاب مقصد OK را کلیک کنید. WinRAR قابلیت ویژه ای نیز دارد که می تواند قبل از فشرده سازی حدود فایل فشرده را تخمین بزند تا اگر میزان فشرده سازی پایین بود وقت خود را تلف نکنید. برای این کار WinRAR را اجرا کنید و پس از انتخاب فایلهای مورد نظر دکمه Info را از نوار بالا فشار دهید. سپس در صفحه ای که ظاهر می شود دکمه Estimate را کلیک کنید. هر چه Ratio به صفر نزدیکتر باشد میزان فشرده سازی بالا و به صرفه است و برعکس، Ratio نزدیک به 100 درصد ارزش وقت تلف کردن را ندارد مگر اینکه بخواهیم تعداد زیادی فایل را به یک فایل واحد تبدیل کنیم.

معمولا فایلهای متنی txt و html و از این قبیل به میزای بسیار زیادی فشرده می شوند اما فایلهای حاوی فیلم و موزیک و عکس با پسوند های dat ، mpg ، mp3 ، jpg ، gif به میزان کمی فشرده می شوند. اگر از هر نرم افزار فشرده سازی استفاده می کنید به سادگی آن را کنار بگذارید و به WinRAR روی آورید. پس از مدتی مطمئنا از این کار پشیمان نخواهید بود.
توجه مهم : این نرم افزار زبان فارسی را نیز ساپورت میکند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد