کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

چند توصیه مهم برای استفاده طولانی مدت از کامپیوتر

بیش از دو ساعت در روز از رایانه استفاده می کنید، احتمال دارد که به «سندرم بینایی رایانه ای» مبتلا باشید.

دکتر جنیفر آشتون پژوهشگر و متخصص کانادایی در این باره گفت: سندرم بینایی رایانه ای یا«CVS» شامل علائمی است که در پی استفاده طولانی مدت از رایانه و ابزار الکترونیکی دستی، iphoneها و ipodforها در طول روز و به طور مکرر بروز می کنند.

به گزارش شبکه خبری سی بی اس نیوز، مهمترین علائم این سندرم عبارت از خستگی چشم، خشکی و تحریک پذیری چشم، خستگی عمومی بدن و سردردهای مکرر هستند.

در این مقاله، دکتر آشتون چند راه کار مفید برای بهبود و کاهش خستگی چشمی در مبتلایان به این سندرم ارائه کرده است.

وی توصیه می کند؛ کسانی که ساعات طولانی جلوی رایانه می نشینند باید پلک بزنند با این کار اشکها در چشم جریان پیدا می کنند و نه تنها از خشکی چشم جلوگیری می کند بلکه اشکها به طور طبیعی خاصیت درمانی دارند.

توصیه دوم؛ استفاده از قانون ۲۰/۲۰/۲۰ است. به این معنی که هر ۲۰ دقیقه ۲۰ ثانیه به نقطه ای در مسافت ۲۰ فوتی خیره شوید تا چشهمایتان استراحت کنند.

نکته سوم؛ اطمینان از وجود نور مناسب در محیط است. بهتر است نور مناسب از بالای سر و در محدوده میز کار بتابد و نباید به خود فرد بتابد. همچنین باید صفحه مونیتور را طوری قرار دهید که نور پنجره یا چراغ از آن منعکس نشود.

در پایان نیز تاکید می شود که موقعیت مناسب قرار دادن مونتیور، ۱۵ تا ۲۰ درجه پایین تر از سطح چشمهاست که ۲۰ تا ۲۸ اینچ هم باید از چشم ها فاصله داشته باشد.

isna

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد