کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

نمایشگاه آثار نقاشی خانم سروناز دین‌محمدی هنرمند خودآموخته ی کرسفی در نگارخانه آفتاب تهران

مفاخر کرسف

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه آفتاب این ‌روزها میزبان آثار نقاشی هنرمندی خودآموخته است. سروناز دین‌محمدی، هنرمندی ۶۰ساله زاده شهر کرسف زنجان که سواد خواندن و نوشتن ندارد اما با آموخته‌ها و دیده‌هایش نقش قالی‌های سنتی را با تکنیک آکرولیک اجرا می‌کند. این نمایشگاه که تا چهارم تیرماه میزبان علاقه‌مندان است حاصل فعالیت سه سال گذشته این هنرمند است. 

 


به گفته فاطمه بیات دختر این هنرمند، سروناز دین‌محمدی در سال ۹۱ از یک خانم خانه‌دار معمولی به یک مادر هنرمند تبدیل می‌شود و رشته هنری و نقاشی‌های او مربوط به طرح‌های مختلف قالی‌های سنتی است.

این هنرمند شصت ساله که با یاری دختر خود به عرصه نقاشی قدم گذاشته، پیش از این نیز برپایی دو نمایشگاه نقاشی را در کارنامه دارد. یکی نمایشگاه گروهی در کاخ موزه سعدآباد که در تاریخ ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهر سال گذشته با عنوان فصل صلح و دیگری نمایشگاه هنرمندان خود آموخته‌ای که در خانه هنرمندان در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، کوچه امامزاده، نگارخانه آفتاب مراجعه کنند.


منبع: فرهنگ و هنر، رسانه سازمانفرهنگی هنری شهردای تهران
------------------------------------------
1393/06/25
------------------------------------------

آثار نقاشی بانوی 60 ساله خدابنده‎ای از 29 شهریورماه در کاخ موزه سعدآباد به نمایش گذاشته می‎شود.

 

"سروناز دین‎محمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: از کودکی به حرفه قالی‎بافی پرداخته و از روی نقشه طرح‎های قالی را رج می‎زده که پس از چندین سال خودش شروع به طراحی نقشه‎های قالی کرده است.

 

وی افزود: همواره در تشخیص رنگ‎ها و استفاده از مکمل‎ها تشخیص خوبی داشتم و به خوبی می‎توانستم ترکیب رنگ‎ها را به نمایش بگذاریم.

 

دین‎محمدی تصریح کرد: با دیدن کارهای دخترم که نقاش است و تاکنون 8 نمایشگاه انفرادی را برپا کرده است حس کردم من هم می‎توانم نقاشی کنم و از 3 سال گذشته آغاز به نقاشی بر روی بوم کردم.

 

این بانوی 60 ساله اهل شهرک کرسف  گفت: تاکنون 50 تابلوی نقاشی خلق کرده که 5 اثر خود را برای نمایش در نمایشگاه هنرمندان خود آموخته در کاخ موزه سعدآباد شرکت داده است.

 

به گزارش ایسنا این نمایشگاه از 29 شهریور ماه لغایت 12 مهرماه با شرکت 80 هنرمند خودآموخته از سراسر ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 400 اثر نقاشی برای بازدید عموم به نمایش در خواهد آمد که در حاشیه برپایی نمایشگاه 30 هنرمند خودآموخته در ورک‌شاپ فعالیت‎های خود را برای علاقمندان تعریف و توضیح خواهند داد.


منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد