کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

آقای فیض اله ذوالقدری مدیر خدمات پرستاری بیمارستان رازی قزوین

مفاخر کرسف

مصاحبه اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی مدیریت درمان استان قزوین با مترون بیمارستان رازی قزوین

کسب رتبه یک عالی دفتر پرستاری بیمارستان رازی قزوین برای ششمین سال متوالی در بین دفاتر پرستاری بیمارستانهای تامین اجتماعی کل کشور بهانه ای شد تا با مدیری با پشتکار بالا ، جدی و صبور، آقای فیض اله ذوالقدری مدیر دفتر پرستاری این بیمارستان به گفتگو بنشینیم . 

 
1- خودتان را معرفی بفرمائید ؟
به نام خدا ، اینجانب فیض اله ذوالقدر در سال 1355 در شهر خدابنده ی زنجان بدنیا آمدم . لیسانس پرستاری را در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1377 و لیسانس حقوق را از دانشگاه پیام نور قزوین در سال 1390 اخذ کرده و فوق لیسانس حقوق خصوصی را در دانشگاه علوم تحقیقات زنجان در سال جاری به اتمام رساندم . در سال 1381 ازدواج کردم و ثمره این ازدواج دخترم به نام آیسل است. از سال 1380 در بیمارستان رازی بعنوان پرستار بخش آی سی یو شروع به کار کردم. از سال 1382 تا سال 1387 در سمت سوپروایزر بالینی بیمارستان رازی انجام  وظیفه کردم . از سال 87  تاکنون مدیر خدمات پرستاری بیمارستان هستم و در دانشگاه آزاد اسلامی ابهرنیز بعنوان مربی تدریس می کنم.

2- نحوه ارزیابی سازمان که باعث گردید تا دفتر پرستاری بیمارستان رازی قزوین به این رتبه مهم دست یابد چگونه بود؟
سازمان هر ساله کتابچه ای که شامل شاخص های مختلف می باشد،  تنظیم  و تدوین کرده که این شاخص ها حوزه های مختلفی از جمله ابتکارات وخلاقیتها ، آموزش ، نظارت و ... را در بر می گیرد. این کتابچه در اختیار دفاتر پرستاری استانها قرار گرفته و بر اساس آن باید اهداف و برنامه های عملیاتی تنظیم گردد. پس از انجام شاخص ها و عملیاتی کردن برنامه ها، ارزیابان ستاد مدیریت درمان در استان، ارزیابان دانشگاهی و ستاد مرکزی پس از حضور در مجموعه امتیازات را براساس کارهای انجام شده ، تعیین میکنند و پس از تجمیع کل امتیازات ، نمره نهایی اعلام می گردد.

3- کسب رتبه یک عالی دفتر پرسنل بیمارستان رازی برای ششمین سال متوالی در بین دیگر بیمارستانهای سازمان تأمین اجتماعی در بهبود کیفیت خدمات پرستاری چه میزان حائز اهمیت است ؟
دفتر پرستاری در سال 87 رتبه 62 را در بین بیمارستانهای تامین اجتماعی کل کشور داشت و هدف ما این بود که جزء 15 بیمارستان اول کشور باشیم و در سال 88 توانستیم رتبه اول را کسب کنیم . افزایش رضایتمندی بیماران علیرغم افزایش مراجعه روز افزون  بیمه شدگان به مراکز ملکی، علمی شدن پروسه های بالینی و مدیریتی و افزایش رضایتمندی کارکنان علیرغم کمبود نیروی انسانی ( 76 امین بیمارستان از 77 بیمارستان در کمبود نیروی انسانی ) از نتایج اقداماتی بود که باعث بهبود کیفیت خدمات پرستاری شد.

4- چه اقدامات و کارهایی باعث گردید  تا شما این موفقیت را کسب کنید؟
عوامل مختلفی در کسب این موفقیت تاثیر داشت که از جمله آن می توان به این موارد اشاره کرد : ایجاد همدلی در حوزه مدیریتی ، نگاه مثبت سازمان و راهنمایی های مشفقانه کارشناسان سازمان مرکزی و ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین ، ابتکارو خلاقیت همکاران، نگاه مشتری مدارانه به بیماران ، تعامل با مدیریت ارشد ، برگزاری مستمر جلسات مدیریتی  و تخصصی ، ایجاد مشارکت صدرصدی در مجموعه ، استفاده از اساتید با تجربه در طراحی برنامه های مدیریتی ، آموزش با کیفیت و مستمر ، اخذ نظر سلسله مراتبی بیماران و تک تک همکاران و استفاده از نظرات آنها در تدوین برنامه های استراتژیک و عملیاتی و بهبود و اصلاح فرآیندها ، شایسته گزینی در مجموعه و سرپرستاران بخش ها .

5- با توجه به اینکه این رتبه برای ششمین سال متوالی است که از آن دفتر پرستاری بیمارستان رازی می باشد و جابجا نشده است ، علت نگهداشت این رتبه را میتوان در چه عواملی جستجوکرد؟
نگهداشت و استمرار این رتبه بسیار سخت تر از کسب آن است ، علت استمرار این رتبه همدلی مدیریتی استانی ، مشارکت تک تک همکاران در حفظ این رتبه و علاقه  وافر به انجام کار،  انجام 16 نوع راند ( بازدید مدیریتی ) در بخش ها ، با توجه به اینکه نیاز بیماران به مراقبت و پرستاری است این امر به خوبی توسط بخش ها انجام می گردد،  ولی خواسته های بیماران در هر بخش متفاوت است که در نظر سنجی از آنها خواسته ها ی بیماران نیز مدنظر قرارگرفته و در حد امکان عملیاتی می گردد. ارزیابی 360 درجه انتخاب مسئولین و پرستاران بخش ها و انتخاب پرستاران نمونه با این نحوه ارزیابی علمی باعث گردید شاخص های مربوط به این ارزیابی تدوین شده در اختیار پرستاران قرار گیرد تا آنها بتوانند خود را به این شاخص ها نزدیک کنند . لازم به ذکر است که توجه به خواسته های بیماران و ارزیابی 360 درجه از ابتکاراتی بود که دفتر پرستاران بیمارستان رازی انجام داد و این 2 طرح پس از تایید و تصویب ستاد مرکزی در کل کشور اجرایی گردید .

6- توصیه شما که برای ششمین سال متوالی است به کسب این رتبه نایل شده اید به سایر دفاتر پرستاری بیمارستانهای تامین اجتماعی کشور چیست ؟
ایجاد تعامل فراپرستارای ، جذب منابع ، تجهیزات و امکانات  و ارتباط سازنده و موثر با دانشگاه علوم پزشکی ، ایجاد مشارکت جمعی در مدیریت مجموعه مدیریت درمان استان قزوین ، جانشین پروری و ایجاد رقابت در بین پرستاران ، بازمهندسی مراقبت های بالینی و پروسه های پرستاری .

7- پنج بیمارستانی که در کنار شما رتبه برتر شدند را نام ببرید ؟
پنج بیمارستانی که جزء پنج بیمارستان برتر شده اند : بیمارستان رازی قزوین رتبه یک عالی  ، بیمارستان همدان رتبه2 عالی ، بیمارستان ارومیه سوم ، اراک چهارم و ساوه پنجم شدند .

لازم به ذکر است که 18 بیمارستان از بیمارستان ما بازدید و از الگوهای کاری ما در ارتقاء سطح خدمات پرستاری استفاده کردند و بیمارستانهایی که رتبه های عالی را کسب نمودند جزء بیمارستانهایی هستند که از بیمارستان رازی بازدید کرده بودند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی مدیریت درمان استان قزوین

نظرات 4 + ارسال نظر
غفور 1399,01,29 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام به دوست و همکلاسی خوبم آقای ذوالقدر،خبر انتصابتان که نشان از لیاقت و پشتکار شماست مرا بسیار خوشحال کرد .ما از اول ابتدایی تا چهارم دبیرستان باهم بودیم وشما همیشه جز بهترینها بودی سرنوشت مارا از هم جدا کرد الان از آن تاریخ ۲۷ سال می گذرد خاطرات کودکی ام با شما ودر کلاسهای درس هرگز فراموش نخواهد شد.با آرزوی بهروزی و سرافرازی وتوفیق روزافزون برای جنابعالی.
به امید دیدار

قزلباش 1397,03,21 ساعت 01:58 ق.ظ

سلام خسته نباشید امیدوارم درتمام مراحل زندگیتان موفق باشید تا اونجایی یادمه زنجان فارغ التحصیل شدین یادش بخیر من خیلی اذیتتون کردم امیدوارم ببخشید

اصانلو 1395,03,31 ساعت 12:23 ق.ظ

با سلام
جناب آقای پاشایی عزیز از زحمات حضرتعالی در معرفی شهر تاریخی کرسف و ایضا مفاخر زادگاه عزیزمان تشکر میکنم

لازم میدانم از جناب آقای فیض اله ذوالقدری واقعا قدردانی کنم بخاطر اینکه بارها در روزهای سخت از همشهریانی که گذرشان به بیمارستان های قزوین افتاده دستگیری کرده اند خداوند پدرشان را بیامرزد و پدر ایشان زنده یاد حاج معرفت نیز فردی دوست داشتنی و خیرخواه بودند و نامشان همیشه به نیکی یاد میشود و خاطرات خوبشان همیشه در یادها خواهد ماند..بر خود وظیفه دانستم کوچه آن مرحوم را به نام خودشان (کوچه معرفت)نامگذاری کنم باشد که روحشان خشنود گردد.... ابوالفضل اصانلو رییس شورای اسلامی شهر کرسف

از ابراز لطف و محبت شما سپاسگزارم

ابوالفضل دانشور 1395,02,23 ساعت 11:24 ب.ظ

از جناب آقای فیض اله دوالقدری که از مفاخر شهرکرسف واستان زنجان است نهایت تشکر را دارم و آرزوی موفقیت روز افزون برای این شخصیت بزرگ زنجانی و کرسفی را دارم.
از طرف ابوالفضل دانشور از همشهریان کرسفی جناب آقای ذوالقدری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد