کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

فریدون غلامعلی خمسه دکترای دندان پزشکی و سرپرست شبکه بهداشت و درمان خدابنده

مفاخر کرسف

در روز پنجشنبه مورخ 96/6/23 با حضور آقای دکتر گنج خانلو رئیس شبکه، دکتر مقدم رئیس بیمارستان، نماینده پزشکان، ماماها، بهورزان و کلیه کارشناسان ستادی، آقای دکتر فریدون غلامعلی خمسه تحت عنوان سرپرست مرکز بهداشت خدابنده معرفی گردید.  
-------------------------
 دکترفریدون غلامعلی خمسه
مرتبه علمی : دکترا
تحصیلات : دندان پزشکی عمومی
منطقه، شهر: استان زنجان-شهرستان خدابنده- شهر قیدار
------------------------------------
تاریخ: 13 دیماه 1391
------------------------------------

عملکرد مربیان بهداشت مدارس شهرستان خدابنده رضات بخش نیست

زنجان - کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان شهرستان خدابنده گفت:مربیان بهداشت در مدارس این شهرستان باید پل ارتباط بین شبکه بهداشت و درمان و مدارس باشند که متأسفانه عملکرد مربیان دراین خصوص رضایت بخش نیست.  

فریدون خمسه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تفاهم نامه به عمل آمده با وزارت بهداشت و درمان و سازمان آموزش و پرورش، هر کدام از مدارس باید مربی بهداشت داشته باشند که بیشتر مدارس این شهرستان محروم از وجود مربی بهداشت هستند. 
وی اظهار کرد: در روستاها و شهرهای کم جمعیت مربی بهداشت موردنیاز وجود ندارند و این مشکل در مدارس کوچک و کم دانش آموز بسیار مشاهده می شود.
خمسه ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار و 235 دهان شویه سدیم فلوراید در مقطع ابتدایی این شهرستان در بین دانش آموزان در راستای مقاوم سازی در مقابل پوسیدگی دندان توزیع شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح جدید بهداشت دهان و دندان در مدارس شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: این طرح استفاده از وارنیش فلوراید در مدارس مناطقی است که میزان فلوراید آب آشامیدنی پایین است.
خمسه یادآورشد: براساس این طرح هر شش ماه یک بار دانش آموزان را وارنیش فلوراید تراپی می‎کنیم.
کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان خدابنده گفت: دوهزار و 500 مسواک و خمیردندان مدارس مناطق محروم این شهرستان و در کنار آموزش دندانپزشکان به دانش آموزان توزیع شده است
خمسه با اشاره به آموزش های بهداشت در مدارس تاکید کرد: بهروزان شبکه بهداشت و درمان حدود 70 درصد مدارس مراجعه کرده و آموزش های لازم به دانش آموزان ارایه شده و هم اکنون آموزش بهداشت دهان و دندان فقط برای مقطع تحصیلی ابتدایی است.
وی یادآورشد: هم اینک برای مقطع تحصیلی راهنمایی برنامه ای در سطح کشور وجود ندارد وجود گروه های هدف قرار ندارند که 16 هزار و 350 دانش آموز مقطع ابتدایی هدف است.
خمسه متذکر شد: در شهرستان خدابنده کمبود دندانپزشک وجود دارد و تنها در سجاس، قیدار، سهرورد، گرماب و زرین رود دندانپزشک فعال وجود دارد و سایر مناطق بدون دندانپزشک هستند.
وی اشاره کرد: در برخی از مناطق این شهرستان چند واحد با تجهیزات کامل پزشکی وجود دارد و تنها دندانپزشک نیست.
منبع: خبرگزاری ایرنا
------------------------------------
تاریخ: 12 مرداد 1391
------------------------------------
با کمبود دندانپزشک در این شهرستان مواجه‌ایم

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان خدابنده گفت: 7 دندانپزشک در بخش دولتی و دو دندانپزشک نیز در بخش خصوصی در این شهرستان فعالیت می‌کنند اما باید اذعان کرد که با کمبود دندانپزشک مواجه‌ایم.

 

"فریدون خمسه" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، تصریح کرد: عمده مشکلات در بخش دهان و دندان این شهرستان کمبود نیروی انسانی اعم از دندانپزشک و کاردان بهداشت دهان و دندان است که این شهرستان با 158 هزار نفر جمعیت و 232 روستا، تنها 4 دندانپزشک دارد که باید حداقل 30 تا 40 دندانپزشک در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتوانیم مردم شهرستان را در این خصوص پوشش بدهیم.

 

وی اظهار کرد: عدم پوشش بیمه‌ای توسط سازمان‌های بیمه‌گر یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم چراکه بیمه‌ها خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهند و این مهم تنها در خصوص کشیدن دندان انجام می‌شود. 

 

این مقام مسئول افزود: سلامت انسان‌ها و در نتیجه سلامت جامعه نقش مؤثری در توسعه و توانمندی جامعه دارد.

 

خمسه با بیان اینکه اهمیت بهداشت دهان و دندان و توجه به این مهم از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، اظهار کرد: اهمیت و توجه به بهداشت دهان و دندان به توان اقتصادی و مال افراد، دسترسی به امکانات دندانپزشکی و سواد افراد نیز بستگی دارد.

 

وی یادآور شد: با ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم در زمینه بهداشت دهان و دندان از طریق آموزش روش‌های صحیح بهداشت و پیشگیری، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت آنها می‌توان نگرش رفتار و عملکرد آنان را در رابطه با سلامت دهان و دندان تغییر داد.

 

خمسه با اشاره به فعالیت های سال گذشته در مدارس عنوان کرد: در راستای اجرای طرح سلامت دهان و دندان کودکان در مهد کودک و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تعداد 4 هزار مسواک و خمیردندان و 10 هزار پوستر و کتابچه توزیع شده است.

 

وی متذکر شد: 100 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان خدابنده از آموزش های سلامت دهان و دندان از طریق بهورزان برخوردار شده‌اند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد