کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

رسول اصانلو رئیس دادگستری شهرستان البرز


مفاخر کرسف

نام و نام خانوادگی : رسول اصانلو

پست سازمانی : رئیس دادگستری شهرستان البرز

سوابق تحصیلی :

- فوق لیسانس حقوق جزا  

  

سوابق شغلی :

1- سال 1380 قاضی تحقیق دادگاهای عمومی بخش ضیا آباد

2- سال 1382 رئیس حوزه قضایی بخش ضیا آباد

3- سال 1384 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا

4- سال 1388 رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا

5- سال 1390 رئیس دادگستری شهرستان تاکستان

6- سال 1393 رئیس دادگستری شهرستان البرز
 

سوابق علمی:

- عضو باشگاه دانش پژوهان جوان
-----------------------------------------------------------------------------------
تاریخ: دوشنبه 17 شهریور 1393

جلسه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر شهرستان البرز
باحضور مسئولین قضائی واجرای شهرستان تشکیل گردید، دراین جلسه رسول اصانلو رئیس دادگستری البرز ضمن تشکر از رئیس ودبیر ستاد اظهار داشتند:

 طبق اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیر،امربه معروف ونهی از منکر وظیفه ای همگانی ومتقابل بر عهده مردم نسبت به یگدیگر،دولت نسبت به مردم،مردم نسبت به دولت می باشد

ایشان در ادامه اظهار داشتند:متاسفانه تا به حال توجه لازم به اصل مزبور از قانون اساسی نشده است،هنوز این فریضه مهم واستراتژیک،ساز وکار قانونی،تشکیلات،ساختار وامکانات مناسب درسطح یک نظام پیدا نکرده است.

هر چند اقدامات زیادی توسط ستاد احیاء انجام شده است ولیکن فریضه امربه معروف ونهی از منکر علاوه براینکه وظیفه آحاد مکلفین ومسلمانان است لازم است درسطح مدیریت کلان جامعه نیز تشکیلات ویژه ای برای این کار ایجاد شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش تاکید داشتند بایستی با حفظ کرامت واحترام افراد،بتوانیم با گسترش تذکر لسانی،این فریضه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

در ادامه اعضاءپیرامون مباحث کاری ستاد به بحث وتبادل نظر پرداختند.

منبع: دادگستری استان قزوین
-----------------------------------------------------------------------------------
تاریخ: نهم تیر ماه 1393
رسول اصانلو، رئیس دادگستری شهرستان البرز شد
خبرگزاری تسنیم: رسول اصانلو به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان منصوب شد و توسط رئیس دادگستری استان قزوین به مردم این شهرستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جمال انصاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان البرز که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد:  قوه قضائیه با ساختاری از پیش تعریف شده امروز متولی بخش مهمی از امورات مردم است و کار این قوه در درجه اول اجرای عدالت در جامعه است که بحمدالله با اجرای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بهره‌گیری از تدابیر مقام معظم رهبری در انجام وظیفه‌اش موفق بوده است.

وی افزود: دستگاه‌های قضایی که در سطح استان قزوین وجود دارند باید با هم صدایی و مشارکت و تعامل کامل با یکدیگر باشند و و دغدغه همه این دستگاه‌ها خدمت رسانی مطلوب به مردم قزوین و اجرای هرچه بهتر عدالت و ایجاد امنیت و آرامش در استان قزوین باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: همکاری وتعامل مردم وسایر دستگاهها بادستگاه قضائی، درشناسائی مجرمین وبرخورد قانونی با آنها، تاثیر بسیار خوبی درایجاد آرامش روانی همه جانبه، درجامعه دارد و در همین راستا لازم است که همکاری مردم و دستگاه قضایی افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: تصرف‌های غیر قانونی اراضی عمومی، سودجوئی‌های غیرقانونی دربخش‌های اقتصادی، اجتماعی وتولیدی، برداشت آب ازچاه‌های غیرمجاز وتجاوز به حریم رودخانه ها، ازمصادیق تعرض‌های نرم به حقوق مردم وحاکمیت است ودستگاه قضائی استان خود رامکلف می‌داند با این جرائم برخورد کند.

حبیبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها رسالت کار دستگاه قضایی را در مناسبت‌های مختلف بیان فرموده‌اند و امروز هر یک از مردم هم به نوعی با رسالت کار این قوه آشنا هستند که البته یکی از تأکیدات ایشان در دیدار با مسئولان قضایی کشور ایجاد ساز و کارهای روشن در اجرای برنامه‌های دستگاه قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری مردم و دستگاه قضایی باید افزایش پیدا کند چرا که این امر یکی از سیاست‌های مهم ما در دستگاه قضایی بوده و هرچه میزان این همکاری‌ها بین مردم و دستگاه های قضایی در سطح استان قزوین افزایش پیداکند به گسترش احقاق حق در جامعه کمک می‌کند.

این مراسم ازخدمات 11 ساله حجت الاسلام کثیرلو رئیس دادگستری سابق شهرستان البرزتقدیر و رسول اصانلو به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان منصوب شد.

منبع: خبرگزرای تسنیم
-----------------------------------------------------------------------------------
تاریخ: چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392
دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ریاست جمهوری در دادگستری شهرستان تاکستان تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رسول اصانلو رئیس دادگستری شهرستان تاکستان در این نشستگفت: انتخابات ریاست جمهوری تبلور اراده مردم در اداره کشور بوده و جمهوریت نظام با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تحقق می یابد.
وی افزود: به هر میزان مشارکت و حضور مردم در انتخابات باشکوه و حداکثر باشد، موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و یاس کسانی خواهدشد که منتظر عقب نشینی مردم از آرمانهای انقلاب و بی اعتمادی آنان از نظام هستند.
اصانلو با اشاره به تکلیف دستگاه قضایی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات تصریح نمود: تکلیفی که بر عهده ما بعنوان دستگاه قضایی وجود دارد این است که به گونه ای در جهت اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون رفتار کنیم که اعتماد عمومی جلب شده و زمینه حضور حداکثری مردم را در یک انتخابات سالم و باشکوه فراهم نمائیم.
وی افزود: قانون انتخاات ریاست جمهوری و سایر قوانین مصوب راه را برای ما کاملا مشخص و تبیین کرده و از طرفی رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری منشور حرکت ما در برگزاری انتخابات می باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: چنانچه اعضاء هیات اجرایی و هیات نظارت بعضا ادعای ارتکاب جرم از ناحیه اشخاص را دارند به ریاست دادگستری شهرستان اعلام گردد تا در اجرای مقررات تبصره 2 ماه 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری مراتب به دادسرا گزارش شود.
در ادامه این نشست مقرر شد با توجه به نگرانی اعضای ستادها از فعالیت غیرقانونی متصور در فضای مجازی علیه نامزدهای انتخایات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری با عنایت به اینکه این اقدامات به منظور گمنام ماندن مسببین و عاملین آن در کافی نت ها صورت می گیرد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با بهره گیری از ظرفیت ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی جلسه ای به منظور آگاه نمودن مسئولین این اماکن برگزار نموده و هشدارهای قانونی لازم را متذکر شده و تدابیر لازم جهت ثبت مشخصات کاربران این مراکز را فراهم نماید.

منبع:دادگستری استان قزوین
-----------------------------------------------------------------------------------
تاریخ:25 بهمن 1390
رسیدگی‌ به پرو‌نده‌های قضایی در تاکستان 40 روزه شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان تاکستان گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این دادگستری به 40 روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رسول اصانلو رئیس دادگستری شهرستان تاکستان ‌با اشاره به عملکرد این دادگستری گفت: طی 10 ماه اخیر روند دادرسی افزایش داشته به نحوی که کاهش میانگین زمان رسیدگی‌ها و کاهش موجودی‌های شعب دادگستری شهرستان تاکستان را شاهد بودیم.

وی افزود: در این راستا موجودی شعب حقوقی 67 درصد، شعب کیفری 40 درصد و موجودی شعب دادسرا 30 درصد کاهش داشته است، همچنین در شعب شورای حل اختلاف نیز شاهد کاهش موجودی 50 درصدی موجودی پرونده بوده‌ایم.

اصانلو با اشاره به زمان رسیدگی در دادگستری شهرستان تاکستان تصریح نمود: میانگین اوقات رسیدگی شعب دادگستری تاکستان اعم از حقوقی و کیفری به کمتر از 40 روز تقلیل یافته است.

در ادامه این مراسم آیت‌الله علی اسلامی امام جمعه تاکستان ضمن اشاره به استبداد رژیم شاهنشاهی افزود: یکی از مصادیق بارز استبداد این رژیم اعطاء حق توحش به کارشناسان اسرائیل و تحقیر مردم بود.

وی در ادامه از بیهوده‌گویی کشورهای بیگانه یاد و اظهار کرد: تحریم اقتصادی کشور ما، رشد فزاینده علمی را به دنبال داشته که این نه تنها موجب رخوت و رکود ما نشد بلکه سبب افزایش عزت و اعتماد به نفس ملت ما شد.


منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 15 + ارسال نظر
مهدی طاهز خانی از تاکستان 1397,09,04 ساعت 07:48 ب.ظ

ایشان زمانی که رییس دادگستری تاکستان بودند بسیار شجاعت داشتن حق مردم فقیر رو خیلی سعی میکردن بگیرن هر جا هست موفق باشه

صمد بابایی رودک 1396,05,07 ساعت 01:01 ق.ظ

جوانمرد بزرگ ودوست داشتنی اصانلو

محمد از بوئین زهرا 1395,09,15 ساعت 06:46 ب.ظ

آدم بسیار خداشناس و سربه زیری است و اصلا غرور ندارد خدا حفظش کنه حق ما رو گرفت

ع . مرادی 1395,07,18 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام
خوشحالم وافتخار دارد سرافرازی وشایستگی همشهریان را ( بخصوص آقای اصانلو )
به جناب عالی وهمه همشهریان تبریک بگم.اشاا... زیر سایه خداوند تعالی در همه شئونات زندگی موفق باشند ...

ابوالفضل 1395,04,03 ساعت 02:43 ق.ظ

با سلام و عرض ادب

جناب آقای حاج رسول اصانلو ریاست محترم دادگستری شهرستان البرز
یکی از سرمایه های با ارزش شهر عزیزمان کرسف می باشند همیشه مدافع مظلومان بوده و هستند و در خیلی از مواقع سخت و دشوار به داد همشهریان عزیزمان رسیدند که همیشه دعای خیر مردم پشت سرشان هست جا دارد به عنوان یک همشهری از ایشان تشکر کنم و به داشتن همچین همشهریانی افتخار کنم انشاله همیشه موفق و سربلند باشند و علو درجات را برایشان از خداوند متعال مسئلت دارم
اصانلو رییس شورای اسلامی شهر کرسف

سعید اصانلو از کرسف 1394,05,14 ساعت 10:01 ب.ظ

آقای پاشایی از لطف شما ممنونیم امیدوارم زندگی به کامتان باشد

از حسن توجه شما سپاسگزارم

سمیرا از اسلامشهر تهران 1394,05,14 ساعت 09:56 ب.ظ

انصافا آقای رسول اصانلو تیپ و قیا فه جذابی هم دارند ارزو دارم روزی ایشان نماینده خدابنده در مجلس شوند

با تشکر از زحمات آقای پاشایی، حاج رسول نیز یکی از افتخارات شهر کرسف می باشد.

تشکر از لطف شما

علی جهانشاهلو 1394,05,06 ساعت 09:50 ق.ظ

آقای اصانلو وبستگانشان ازنوادگان شیخ یحیی وشیخ بند علی کرسف بوده وآنطوری بنده ازپدرخودشنیده ام آنهادرجه اجتهادداشته ودرروزگارقدیم ملجاء وحامی مردمان بی پناه بوده اند وخوانین نیز تنها ازآنها حساب می بردند وکسی که به آنها پناه می آورد نمی توانستند دستگیر ویا اذیت نمایند .جناب آقای پاشایی این جوانانی که جنابعالی معرفی می نمایید ازهمان ریشه بوده واصالت خود راحفظ کرده اند.سپاس ازشما

از حسن توجهتان سپاسگزارم

علی بیگدلی 1394,04,23 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام
احسنت بر شما آقای پاشایی

و دود بر جوانانی چون حاج رسول اصانلو که فردی بسیار دلسوز برای مردم شهرمان می باشند

از لطف شما سپاسگزارم

محمد جواد اصانلو 1394,04,21 ساعت 08:06 ق.ظ

باسلام
آقای پاشایی ضمن تشکر ازشما آقای رسول اصانلو نیز ازنخبگان کرسف می باشد به یاد دارم دردوره دبیرستان نفر اول المپیاد ادبی کشوری شد وبه کشور هند ازطرف ایران اعزام گردید.

سپاسگزارم

محمد بیگدلی 1394,04,20 ساعت 04:30 ب.ظ

سلام
درود بر حاج رسول اصانلو که افتخار موجب افتخارات ما هستند.

محمد هادی اصانلو از تهران 1394,04,17 ساعت 06:33 ب.ظ

با سلام از اطلاع رسانی جنابعالی که افتخار کرسف می باشید تشکر را دارم اجرکم عندا... ، مطالب ارائه شده بسیار عالی می باشد هم ایشان و هم خانواده دکتر احمد اصانلو و دکتر لیلا اصانلو و امیرعباس اصانلو و ... افتخار کرسف و کشور می باشند. امیدوارم از آنها نیز مطالبی عنوان گردد. با تشکر از رحمات جنابعالی

به محض دریافت مطالبی از موفقیتهای جوانان کرسف، مطالب در وبلاگ قرار خواهد گرفت.
از لطف و محبت شما سپاسگزارم

ابوالفضل 1394,04,17 ساعت 05:07 ق.ظ

درود بر جوانان موفق کرسفی و درودی ویژه بر شما جناب آقای محمد پاشایی که همیشه نسبت به زادگاهمان تعصب و غیرت دارین

از دیدن پیشرفت و موفقیت همشهریامون، خوشحال میشیم و افتخار میکنیم، چون موفقیت هر یک از نخبگان کرسف، موفقیت کل مردم کرسفه و انتشار اخبار موفقیتهای نخبگان کرسف، کوچکترین کاریه که میتونیم در قبال زحمات دوستان و همشهریانمون انجام بدیم.
از لطف و محبت شما سپاسگزارم

حسن 1394,04,16 ساعت 09:52 ق.ظ

باسلام
جناب پاشایی ازاطلاع رسانی شماممنونم موفق باشید
حسن ازقیدار

از لطف شما سپاسگزارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد