کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

هشدار کارشناسان در مورد شناسایی مشکل امنیتی جدید در "فایرفاکس‪"۲

درحالی که مرورگر اینترنتی "فایرفاکس" همواره به علت امنیت بالاتر در مقایسه با مرورگر "اینترنت اکسپلورر" شرکت "مایکروسافت" مورد ستایش قرار گرفته، کارشناسان رایانه‌ای هم‌اکنون از شناسایی یک ایراد امنیتی خطرناک در نگارش جدید این مرورگر اینترنتی خبر می‌دهند.

به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، ایراد امنیتی جدید به فناوری در مرورگر "فایرفاکس‪ "۲‬بازمی‌گردد که برای ثبت شدن کلمات کاربری و اسم‌رمزهای مورد استفاده کاربر در رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کاربر در هر بار مراجعه به یک وب سایت خاص مجبور به تایپ کردن این اطلاعات شخصی خود نباشد.
به رغم امکانات ایمنی فراوانی که در مرورگر "فایرفاکس‪ "۲‬جهت حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران تعبیه شده، بر اساس مشکل تازه شناسایی شده هکرها می‌توانند با دستکاری وب لاگها و وب سایتهایی که از کاربر اسم رمز می‌خواهند، این اطلاعات تایپ شده کاربران را به سادگی بربایند.
بنیاد "موزیلا"، سازنده مرورگر "فایرفاکس" با تایید خبر شناسایی این مشکل امنیتی در نگارش دوم "فایرفاکس" اعلام کرده‌است کاربران برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود می‌توانند تا پیش از انتشار وصله اصلاحی این ایراد، قابلیت ذخیره خودکار کلمات عبور و اسم رمزها را در مرورگر "فایرفاکس" غیرفعال کنند.
بنیاد "موزیلا" نگارش دوم مرورگر "فایرفاکس" را ماه گذشته و چند روز پس از انتشار نگارش هفتم "اینترنت اکسپلورر" توسط مایکروسافت، منتشر کرده‌است.
مرورگر "فایرفاکس" تنها مرورگر اینترنتی است که در سالهای اخیر موفق شده با مرورگر غالب "اینترنت اکسپلورر" رقابت کند و طبق آخرین آمارهای جمع‌آوری شده توسط شرکت تحقیاتی "وان‌ست"، هم‌اکنون ‪ ۱۱/۴‬درصد از کاربران اینترنت از "فایرفاکس" برای بازدید وب سایتها و گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند.
"موزیلا" زمان انتشار وصله اصلاح‌کننده ایراد امنیتی جدید در مرورگر "فایرفاکس" را اعلام نکرده‌است.

 ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد