کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

تفاوت ال سی دی و پلاسما

۱- مقاومت بیشتر صفحه نمایش پلاسما در برابر ضربه و خراش به دلیل وجود محافظ شیشه ای.۲- در LCD ها هر چقدر اینچ بیشتر میشود Response Time بالاتر میره، در صورتیکه پلاسما چنین مشکلی ندارد، در LCD خیلی مواقع در صحنه های active و  sportتصاویر را مات و سایه دار خواهید دید، عدد واقعی زمان پاسخگویی همیشه بیشتر از اون چیزی هست که سازندگان اعلام میکنند.۳- کنتراست LCD بیشتر با کمک چیپ های پردازش بالا میره که این واقعی بودن تصویر رو کاهش میده، رنگ مشکی واقعی روباید در پلاسما دید، در پلاسما رنگ مشکی با خاموش شدن پیکسل ها تولید میشود.

۴- وقتی با دقت به تصاویر این دو پنل نگاه کنید متوجه میشید که LCD نویز یا چیزی شبیه نویز دارد و پیکسل ها در حال جنب و جوش و حرکت هستند (مخصوصا زمانیکه فریم ها تغییر زیادی در رنگ و نور داشته باشند)، ولی در پلاسما به اصطلاح تصویر سنگین و با ثبات است. البته این مورد چندان مهم نیست چون اگر با فاصله به تصویر LCD نگاه کنید مشکلی نخواهید داشت.

۵- ال سی دی ها می توانند مدت زمان بیشتری تصویر ثابت را نمایش دهند. درپلاسما سایه تصویر قبلی مشاهده میشود و در LCD پیکسل ها در حالت شارژ باقی میمانند. در واقع این نقص هر دو پنل است. با این حال وضعیتPLASMA بهتر از LCD است !! ضررناشی از تصویر ثابت در LCD اکثرا دائمی خواهد بود اما در پلاسما با نمایش برفک برای مدت 1 ساعت و استفاده از گزینه هایی که در TV تعبیه شده،مثلا در پلاسمای ال جی شستشوی سفید و Invert کردن) تصویر رو به حالت قبلی بر میگرداند.
۶- در ال سی دی ARC را نباید بیش از حد معمول در حالت 4:3قرار داد، چون رنگ مشکی واقعی در LCD وجود ندارد و پیکسل ها هیچوقت خاموش نیستنداین تفاوت تابش در حاشیه ها و تصویر به پنل آسیب میرسونه. اما در پلاسما پیکسل های حاشیه خاموش هستند و مشکلی ایجاد نخواهد شد.۷- پیکسل ها ممکن است در پلاسما بدون دلیل خاصی بسوزد حتی سوختن چند پیکسل در اولین روشن شدن طبیعیست.
۸- در سایزهای یکسان، ال سی دی رزولوشن بالاتری نسبت به پلاسما دارد . LCD ها حتی در سایز 32 اینچ هم Full HD دارند.
۹- وزن و ضخامت ال سی دی کمتر است.۱۰- روشنایی تصویر در ال سی دی بیشتر است.۱۱- زاویه دید پلاسمابیشتر است.۱۲- قابلیت تعمیر و تعویض لامپهای فلورسنت در ال سی دی(تعمیر و تعویض آسان و ارزان، امادر پلاسما به دلیل پیچیده تر بودن ساختار پنل اینطور نیست).۱۳- عدم بازتاب نور در ال سیدی،البته در مواردی هم استثنا وجود دارد (در بعضی Full HD ها بازتاب داریم(.
۱۴- ال سی دی ها می توانند حدود2ساعت تصویر ثابت را نمایش دهند، (با تنظیم روشنایی و کنتراست پایین) و پلاسماها حدودا 1 ساعت میتوانند فشارتصویر ثابت را تحمل کنند.

نظرات 3 + ارسال نظر

آژانس ایران خبر در راستای خبررسانی و انتشار اخبار دقیق فعالیت می کند.
در آژانس ایران خبر می توانید علاوه بر دسترسی به اخبار ایران, جهان و خاورمیانه از صفحات مختلف: فرهنگی, هنری, علمی و تکنولوژی , سرگرمی, فیلم و صوت و... دیدن کرده و لینک کنید.
از کلیه دوستداران خبرگزاری آژانس ایران خبردعوت می کنیم از این پس برای مشاهده آژانس ایران خبر به این آدرس مراجعه کنند:
آدرس خبرگزاری:
www.ina-irannews.com
ایمیل:
info@ina-irannews.com
لطفا مارا لینک کنید

اگه مایلی کد آمارگیرمونو یکی کنیم یعنی من کدما بدم به تو تا آمارت روزی ۵۰۰۰ تا بشه . اگه موافقی خبر بده دوست عزیز

س.ک.س.ی ترین عکس موجود در اینترنت (همه جا بالای10000 تومان فقط برای دیدن میگیرند ولی ما رایگان نمایش میدهیم.)

زشت ترین عکس اینترنت

عکس از س.ک.س.ی ترین دختران ایرانی و خارجی کاملا عریان دریغ از یک شرت
اگه باورت نمیشه آدرس زیر را تو آدرس بار اکسپلوررت کپی پیست کن خودت ببین

www.stockphotography.co.uk/Upload/Stock/Watermarked/25372.jpg

اگه بازم از اینا میخوای یه سری بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد