کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

همراهی مطمئن برای ویندوز ۷ DirectX ۱۱

DirectX را حتما بارها شنیده اید. ابزاری که همیشه در هنگام نصب ویندوز ، به عنوان نرم افزاری بسیار لازم در کنار سیستم عامل کاربر نصب خواهد شد. DirectX در حقیقت یک شتاب دهنده گرافیکی است که باعث افزایش سرعت اجرای بازی ها و نرم افزار ها می شود. این نرم افزار که محصولی از مایکروسافت است از زمانی که به همراه ویندوز ویستا و با نام DirectX ۱۰ ارائه شد سرو صدای زیادی را بر پا کرد.

 وقتی همگان کیفیت تصاویر را در نسخه ۹ و ۱۰ مقایسه نمودند متوجه کیفیت بسیار بالاتر و محیط بسیار طبیعی تر در نسخه ۱۰ شدند. شاید تا قبل از این نسخه به این شتاب دهنده گرافیکی اهمیت زیادی داده نمی شد و یا حداقل فقط زمان  نصب بازی ها و یا نرم افزارهای گرافیکی استفاده از نسخه های جدید آن الزامی می شد. در یک جمله و به صورت کلی کار DirectX این است که هماهنگی های لازم برای ارتباطی کامل میان کارت های گرافیکی و سیستم عامل را انجام می دهد. به نظر ساده می رسد ، اما در حقیقت بسیار انجام همین کارها بسیار دشوار است . زیرا می بایست این شتابدهنده قابلیت های نرم افزاری را به سخت افزار بفهماند . نکته ای که امروزه به آن اهمیت فوق العاده داده می شود و حتی سازندگان چیپ ست ها وپردازنده های گرافیکی هم به آن توجه زیادی دارند سازگاری کارت های گرافیکی با DirectX ۱۰ است. این نسخه این قدر معروف شده است که در تمامی جعبه های کارت های گرافیکی حتما نماد این شتابدهنده درج می شود و کنار این نماد هم به صورت کاملا واضح و درشت نوشته می شود سازگاری کامل با DirectX ۱۰. استفاده از تکنیک های جدید پردازش تصاویر بود که این نسخه را تا به این حد محبوب ساخت ، تا جایی که هنوز هم به صورت رسمی مایکروسافت این نسخه را به جز برای ویستا برای سیستم عامل دیگری منتظر نساخته ، هرچند نسخه های متفرقه زیادی در دنیای اینترنت یافت می شود.

زمانی که ویندوز ۷ برای اولین بار ارائه گردید ، همگان از کارآیی فوق العاده آن بسیار راضی بودند تا جایی که بسیاری از کاربران حتی همین حالا هم از نسخه های بتا و آزمایشی آن به عنوان سیستم عامل اصلی خود استفاده می کنند. نکته مهم در مورد این سیستم عامل وجود نسخه جدید یعنی یازدهمین نسخه از شتابدهنده گرافیکی DirectX در ویندوز ۷ است. مطمئنا این نسخه از نسخه ۱۰ هم قدرتمند تر بوده و تصاویر طبیعی را به نمایش خواهد گذاشت . اولین نکته ای که کمپانی مایکرسافت هم به آن اذعان داشته است ، افزایش کیفیت نمایش و متعاقب آن نمایش هرچه بهتر تصاویر سه بعدی همراه با جزئیات موجود در تصاویر است. DirectX ۱۱  از تکنیک های بسیار جدیدی برای بهترین بهره بری از پردازنده های گرافیکی استفاده می کند ، هرچند با توجه به این که هنوز تا زمان ارائه نسخه نهایی ویندوز۷ زمان زیادی مانده است ، شرکت های سازنده پردازنده های گرافیکی نظیر nVidia و ATI هیچ حرکت جدیدی برای این نسخه نداشته اند. در این نسخه تکنیک های جدیدی اضافه شده است که همه موارد را به افزایش کارآیی میان نرم افزار و سخت افزار سوق می دهد. نمایش بهتر متون و سازگاری بسیار عالی با یونیکد ها و استاندارهای متنی ، با استفاده از تکنیک DirectWrite فراهم شده است. نسخه جدید DXGI ۱.۱ که در دو ویندوز ویستا و ویندوز ۷ نسخه های ۱ از آن وجود داشته و در نسخه ۱۱  DirectX به روز رسانی شده است . این تکنیک یکی از موارد مهم  در بهبود کیفیت تصاویر به شمار می رود و آخرین مورد تکنیک Direct۲D است که قادر است تا سرعت کار سخت افزار را افزایش داده ، نهایت کیفیت تصاویر ، سرعت بسیار بالا در پردازش تصاویر و مخصوصا نرم افزارهای گرافیکی و … را به کاربران هدیه دهد.

تنها نکته ی باقی مانده در مورد این نسخه ، ذکر این مورد است که مایکروسافت اعلام نموده DirectX ۱۱ تنها برای نسخه های آتی ویندوز ارائه خواهد شد . به این ترتیب کاربران نسخه های قبلی نباید منتظر این نسخه برای ویندوزشان باشند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد