کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

پشت سرگذاشتن فناوری رتینا از سوی ال‌جی

همکاران سیستم- شرکت کره‌ای ال جی اعلام کرده است یک صفحه نمایش ۵ اینچی برای تلفن‌های هوشمند ساخته که وضوح تصویر آن به مراتب بیشتر از وضوح تصویر در صفحه نمایش‌های رتینا است.

فناوری رتینا که برای اولین بار توسط شرکت اپل روانه بازار شد به صفحه نمایش‌هایی اطلاق می‌شود که وضوح تصویر آن‌ها از وضوح تصویر در شبکه چشم انسان بیشتر است.

به گزارش وب سایت mashable، صفحه نمایش جدید شرکت ال جی دارای وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است که در هر اینچ آن ۴۴۰ پیکسل به کار رفته است.

شرکت ال جی در ساخت این صفحه نمایش از فناوری IPS پیشرفته استفاده کرده است. این فناوری شفافیت، زاویه دید، تصویر باثبات و سرعت پاسخگویی بیشتری به صفحه نمایش‌ها می‌بخشد.


بر اساس این گزارش، شرکت ال جی قصد دارد این صفحه نمایش را در نیمه دوم سال جاری میلادی روانه بازار کند. ال جی همچنین می‌کوشد این صفحه نمایش را در نمایشگاه فناوری‌های صفحه نمایش که ۴ ژوئن در بوستون آمریکا برگزار می‌شود، در معرض دید عموم قرار دهد.

گفتنی است فناوری رتینا برای اولین بار توسط شرکت اپل و در گوشی‌های آیفون ۴ به کار رفت. این گوشی دارای صفحه نمایشی با تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است. علت نام گذاری این فناوری به رتینا (به معنای شبکیه چشم) این است که چشم انسان از فاصله ۱۲ اینچی حداکثر قادر است ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ را ببیند.

اپل در حال حاضر تلاش می‌کند در ساخت اولترابوک‌های خود نیز از این فناوری استفاده کند. اما حالا دیگر به نظر می‌رسد این فناوری فقط در انحصار اپل نیست و دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های همراه تلاش می‌کنند در استفاده از آن از رقبای خود عقب نمانند. به همین خاطر انتظار می‌رود صفحه نمایش‌های ال جی به شدت در بین سازندگان فناوری‌های همراه مورد استقبال قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد