کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

نمایشگر AH-IPS انتخاب نهایی برای موبایل. اما چرا؟

AH-IPS

۱-      وضوح قابل توجه

مردم معمولاً تلویزیون را از فاصله ۲ تا ۳ متری تماشا می‌کنند و کتاب را از فاصله ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متری می‌خوانند. اما از آنجا که نمایشگر گوشی‌های هوشمند در فاصله کوتاه‌تری دیده می‌شوند وضوح بالاتری نیاز دارند. این همان زمانی است که AH-IPS به طور ویژه‌ای ارزشمند می‌شود. برخورداری از پیکسل‌های بیشتر از حداکثر میزان درک چشم بشر، وضوح را تا آنجایی بالا می‌برد که پیکسل‌ها بدون چشم مسلح قابل رؤیت نباشند.

با پیشرفت‌های اخیر در فناوری ارتباطات، میزان زیادی از اطلاعات با سرعت بیشتر پردازش می‌شوند. بر طبق آن، تعداد افرادی که از ویدئوهایی با وضوح بالا مانند HD و بلو-ری و سرویس‌های پخش ویدئو مانند یوتیوب استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود.

نه تنها این، بلکه زمانی که از متن‌های بزرگتر ا ز ۲ بایت، مانند کره‌ای، ژاپنی، چینی و عربی، استفاده می‌شود، در صورت کاهش وضوح نمایشگر، اعوجاج  رخ می‌دهد. گفته می‌شود AH-IPS جزئی اصلی برای ارائه میزان بیشتری از اطلاعات در حالت واضح‌تر روی نمایشگر گوشی هوشمند است.  

۲-      تصاویر واضح و تروتمیز حتی در فضای آزاد

عموماً، ما روزانه ۲۰ درصد از زمان خود را با گوشی هوشمند در فضای آزاد سپری می‌کنیم (به طور متوسط ۱۴۴ و نیم دقیقه). مخصوصاً بخش بزرگی از این زمان برای استفاده از دوربین، جست‌وجوی اینترنتی، وب‌گردی، سرویس‌های مکان‌محور (LBS) و شبکه‌های اجتماعی (SNS) سپری می‌شود. به همین علت، خوانایی نمایشگر در فضای باز نقش اصلی را بازی می‌کند. نمایشگرهایی که به نمایشگر AH-IPS مجهز هستند سرعت انتقال نور بهتری دارند که منجر به بهبود نسبت کنتراست و روشنایی می‌شود و خوانایی در فضای بیرون را بسیار بهتر می‌کند.

۳-      تصاویر پایدار و واضح در هنگام لمس

پنل VA برای صفحه لمسی مناسب نیست زیرا با لمس شدن سفید می‌شود و ردی مشهود باقی می‌گذارد. بر خلاف این پنل، پنل AH-IPS ثبات تصویر را بعد از لمس حفظ می‌کند و برای گوشی‌های موبایل مناسب‌تر است.

با اینکه کریستال مایع VA ساختار عمودی پایداری ندارد اما در زمان لمس خیلی خراب می‌شود. کریستال مایع IPS چیدمان افقی دارد و از ساختار خود تغییر وضعیت نمی‌دهند. پنل IPS ده برابر سرعت بازیابی بیشتری نسبت به وضعیت قرارگیری VA بعد از لمس دارد.

 

۴-      بازتولید دقیق رنگ‌های طبیعی

وقتی دستگاه‌های الکترونیک نقش بزرگی در زندگی ما بازی می‌کنند، تقاضا برای تشخیص دقیق‌تر تصاویر نیز افزایش پیدا می‌کند. افزایش دقت رنگ نمایشگر AH-IPS رنگ‌های اصلی را بدون اعوجاج بازتولید می‌کند.

۵-      عمر طولانی‌تر باتری

بسیاری از شما ممکن است از عمر باتری گوشی هوشمند کنونی خود خیلی راضی نباشید.

تقریباً ۶۰ درصد از عمر باتری گوشی‌های هوشمند صرف اجرای برنامه‌هایی مانند وب‌گردی، شبکه‌های اجتماعی و نقشه می‌شود. دلیل نهفته مصرف بالای عمر باتری رنگ سفید صفحه است. وقتی از نمایشگر AH-IPS که سرعت بالاتری در انتقال نور دارد استفاده می‌شود، میزان نیروی مصرفی کمتر می‌شود و منجر به دوام بیشتر باتری خواهد شد.

عالی بودن فناوری IPS توجه بسیاری را به خود جلب کرده است؛ حتی شرکت‌هایی که از حالت VA استفاده می‌کنند از فناوری IPS نیز بهره‌مند می‌شوند. شرکت LG Display از طریق استفاده همزمان از نمایشگرهای مختلف با فناوری AH-IPS به پیشگامی در عرصه نمایشگر موبایل در زمینه N-screen ادامه می‌دهد تا به شما امکان دهد از وضوح دقیق و زنده‌تری لذت ببرید.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد