کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

چگونه با گوشی هوشمند تصاویر بهتری در فضای بسته ثبت کنیم

Cameraphone-natural-light

 

تلفن همراهی دارید که مجهز است؟ البته که دارید. ممکن است بدانید که چگونه می‌توان با دوربین آن عکس گرفت اما با کمی تأمل بیشتر خواهید دید که این همراه جیبی شما کارهای خیلی بیشتری می‌تواند انجام دهد.

در این مطلب سعی داریم به شما یاد دهیم که چگونه با گوشی هوشمند خود در فضای بسته عکاسی کنید.

 

۱-      به نور فکر کنید

گوشی‌های هوشمند مدرن ابزار جالبی هستند و از زمانی که شرکت‌های سازنده شروع به تعبیه فلاش LED در آنها کرده‌اند شگفت‌انگیزتر هم شده‌اند؛ به عبارت دیگر، تصاویری که در داخل خانه یا فضای بسته می‌گیرید دیگر سیاه نیستند. با این حال، فلاش LED دیگر به ابزاری برای مواقع اضطراری تبدیل شده است. برای بهبود عکاسی، شرایطی ایجاد کنید که نور به اتاق بتابد: پرده‌ها را باز کنید، برق‌ها را روشن کنید… هر کاری می‌توانید انجام دهید تا نور بیشتری به سوژه بتابد.

اگر اتاق شما کمی تاریک است، یادتان باشد که اشیایی مانند دیوارهای سفید و آینه‌ها می‌توانند نور را منعکس کنند؛ پس، از همین امتیاز می‌توان استفاده کرد. نور را هوشمندانه به کار ببرید؛ به این معنی که گوشی دوربین‌دار شما از سرعت شاتر بیشتر و حساسیت کمتر استفاده بهره‌ می‌برد و تصاویر باکیفیت‌تری ثبت می‌کند.  

۲-      لوازم جانبی

تصویربرداری در جایی که پر از نور است به دوربین شما امکان می‌دهد تا از سرعت شاتر بیشتری برخوردار شود که یقیناً باید به معنی وضوح خوب و تصاویر ثابت با حداقل مات‌شدگی تصویر باشد. اگر چه ممکن است همیشه هم چنین چیزی عملی نباشد: هر اتاقی نور مصنوعی زیادی ندارد و اگر در شب تصویر برداری می‌کنید دیگر نمی‌توانید بر پنجره‌ها و نور طبیعی آنها تکیه کنید.

مواقعی نیز هست که یک سه‌پایه کوچک برای موبایل دوربین‌دار خود دم دست دارید. وقتی از سرعت شاتر پایین‌تر استفاده می‌کنید، سه‌پایه به ثابت ماندن گوشی شما کمک می‌کند. بنابراین، می‌توانید از چیزهایی مانند GorillaPod GripTight استفاده کنید که گیره قابل تنظیم دارد و می‌تواند با انواع گوشی‌های مختلف استفاده شود.

شما پی خواهید برد که قابلیت تثبیت تصویر در دوربین بسیار مفید خواهد بود. ال‌جی G2 قابلیت تثبیت نوری تصویر دارد؛ یعنی حسگر برای جبران حرکت شما در زمان تصویربرداری، حسگر نیز حرکت می‌کند.

۳-      تولید، تولید، تولید

پردازش یک نما در تلفن همراه دوربین‌دار تنها به معنی اعمال فیلترهای دراماتیک و قدیمی نیست.

شگفتی آفرینی در عکاسی با دوربین تلفن همراه این روزها بسیار رایج است اما نه به این معنی که شما نباید نماهای خود را ویرایش کنید. مثلاً برنامه Pixlr Express را در نظر داشته بگیرید. این برنامه حاوی چندین افکت است که می‌تواند تغییرات بسیار تدریجی  و ملایمی در روشنایی و اشباع رنگ و بهترین تصویر را ثبت کند؛ بدون اینکه به طور کامل آنها را تغییر دهد یا رنگ‌های غیرقابل باور ایجاد کند. با کمی دست‌کاری بهترین تصویر ایجاد می‌شود.

۴-      تکانی به خودتان بدهید

تلفن همراه دوربین‌دار شما حالت بزرگنمایی یا زوم دارد. هرگز از آن استفاد نکنید! وقتی شما با دوربین تلفن همراه خود زوم می‌کنید، به سادگی فضای قاب را با دوربین خود را بزرگ کرده‌اید و خودتان می‌توانید حدس بزنید که جزییات با چه چیزی پر می‌شوند. نتیجه؟ تصویر نرم و دانه‌دانه که جزییات کمی دارد و پیکسل‌دار است. اگر می‌خواهید سوژه شما قاب را به خوبی پر کند، چند قدمی تکان بخورید و خودتان به سوژه نزدیک شوید.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد