کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان از سد تاریخی کرسف

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان از سد تاریخی کرسف


مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اعلام این خبر گفت: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان زنجان به همراه معاونین این اداره کل از سد تاریخی شهر کرسف در شهرستان خدابنده بازدید کرد.

غلامرضا نجفلو افزود: یحیی رحمتی با حضور در شهر کرسف از ضمن دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرسف از سد تاریخی کرسف بازدید کرد.  

 


وی اشاره کرد:سد کرسف که در شهرستان خدابنده زنجان قرار دارد به دلیل قدمت و تکنیک جمع‌آوری آب به عنوان اثر ارزشمند این منطقه در سال 90 در فهرست میراث کشور ثبت شده است. بر اساس گزارش پرونده ثبتی، سد تاریخی کرسف در دوره قاجار با مصالحی نظیر لاشه سنگ و ملات آهکی نزدیک روستای کرسف ساخته شد. این در حالی است که سد مذکور به شکل مخزنی بوده و در ادوار گذشته علاوه بر تامین آب شرب در امر کشاورزی منطقه نیز موثر بوده است.

نجفلو خاطر نشان کرد: ضمن این بازدید جلسه ای با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرسف در محل حسینیه تاریخی این شهر برگزار شد.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان زنجان در خصوص پوشش بام و مرمت اضطراری این بنای تاریخی اعلام آمادگی کرد.

وی متذکر شد: این حسینیه از لحاظ معماری و نوع کاربری منحصر به فرد است.


منبع: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد