کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

معرفی کتابخانه حکیم زهراوی (اندیشه) کرسف

    
        کتابخانه عمومی حکیم زهراوی (اندیشه) با مساحت 2077 متر مربع و زیر بنای 275 متر مربع در سال 1377 تاسیس. کتابخانه در ابتدا به وسیله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اداره می‌شد اما از اوایل سال 1383 همزمان با  تصویب قانون تاسیس و نحوه ی اداره کتابخانه های عمومی کشور همانند سایر کتابخانه‌های عمومی زیر نظر مدیریت امورکتابخانه های عمومی زنجان فعالیت می نماید.    
 
منابع کتابخانه:
مجموعه منابع کتابخانه شامل 10250 نسخه کتاب است که  به صورت باز در مخزن اصلی، نگهداری و سرویس‌دهی می‌شود. کتب موجود در کتابخانه عمومی اندیشه  عمدتا به زبان فارسی و تعداد اندکی نیز به زبان های ترکی، انگلیسی  و عربی است.
 
بخش امانت:
پویایی هر کتابخانه مستلزم ارایه خدمات مناسب، مداوم و روز آمد است، به عبارتی جایگاه و کارآمدی هر کتابخانه نزد کاربران، با ارایه خدمات آن شناخته می‌شود. تمام فعالیتهای کتابخانه (گزینش ، فراهم آوری، سازماندهی و دسترسی پذیر کردن منابع) در جهت ارایه خدمات به استفاده کنندگان کتابخانه است و بیشترین تبلور آن در قسمت امانت است. بخش امانت کتابخانه نیز با استفاده از نرم افزار نمایه امکان استفاده از منابع موجود و همچنین جستجو از طریق عنوان، سرشناسه ، موضوع و سایر مشخصات کتابشناختی به مراجعان ارایه خدمت می‌کند. هر عضو می تواند تعداد پنج نسخه کتاب در هر نوبت به مدت 15 روز امانت بگیرد و این مدت قابل تمدید است.  
 
بخش کودکان : بخش کودک کتابخانه اندیشه دارای 1095عنوان کتاب  می باشد که مختص کودکان است و به صورت مجزا در  مخزن کتابخانه به صورت باز  نگهداری می شود. 
 
بخش دیداری – شنیداری:
به دلیل اهمیت مواد دیداری و شنیداری و تقاضای روز افزون برای استفاده از این مواد، این کتابخانه نیز اقدام به ایجاد آرشیو دیداری- شنیداری نموده است. این  منابع شامل مواد آموزشی، نرم افزار های قرآنی،  فیلم های آموزنده و سرگرمی است. این کتابخانه هم اکنون دارای بیش از 392 عنوان لوح فشرده  قابل امانت است و برنامه ریزی هایی جهت گسترش آن صورت گرفته است .
 
بخش مرجع:
از آنجا که هدف هر کتابخانه پاسخگویی به پرسش‌های کاربران و کمک به آنان در رفع نیازهای اطلاعاتی است، کتابخانه‌ها همیشه سعی در نیل به این هدف به شیوه‌های گوناگون و بهینه داشته‌اند. بخش مرجع کتابخانه عمومی  نیز به صورت مخزن باز در اختیار اعضا و مراجعان می‌باشد.
 
بخش نشریات :
در این بخش،  نشریات رسیده به کتابخانه پس از ثبت در معرض دید و استفاده مراجعین قرار می گیرد. این کتابخانه اشتراک 49 عنوان نشریه و روزنامه را دارا می باشد.
 
 خدمات اطلاع رسانی :
با توجه به رشد روز افزون اطلاعات و نیاز مراجعان به اطلاعات روز آمد، دیگر تنها با اتکا به منابع سنتی نمی توان همه نیاز های مراجعان را برآورده کرد از این رو لازم است که کتابخانه ها به منابع  الکترونیکی مجهز شوند. در این راستا کتابخانه عمومی اندیشه نیز اقدام به گسترش منابع  و تجهیزات الکترونیکی نموده است. خدمات جستجو و ارائه اطلاعات از طریق نمایه نشریات کشور و اینترنت در این کتابخانه امکان پذیر است .
 
سالن های مطالعه :  کتابخانه دارای یک سالن مطالعه مجزا جهت مطالعه خواهران و برادران  است و در ساعات کاری کتابخانه قابل استفاده اعضا می باشد.
 
اعضاء: :کتابخانه عمومی اندیشه هم اکنون دارای 260 عضو فعال می‌باشد.
 
ساعات کاری:  کتابخانه همه روزه(به جز روز های تعطیل) از ساعت 8:30 صبح تا 5 عصر آماده ارائه خدمات به مراجعان می باشد.
 
آدرس : خدابنده کرسف کتابخانه عمومی اندیشه
تلفن : 34355696 - 024 وبلاگ : http://libraryandishe.blogfa.com

منبع: اداره کل کتابخانه های استان زنجان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد